23 sep 2014

Drie kilo boek en heterochromie

Ben je bekend met een kaakontsteking? Dan snap je misschien waar ik de laatste twee weken weinig puf had om te schrijven. Ik probeerde het maar het leek net of ik mijn creativiteit verloren had. Gelukkig gaat het nu beter met mij en heb ik eindelijk minder pijn.

Drie-kilo-boek
Mijn man en ik zijn naar een boekenmarkt geweest in onze woonplaats. Na enig aandringen ( ik vond het een beetje duur) kocht ik een boek van drie kilo zwaar. Ik ben er heel blij mee. Ik verzamel nog steeds boeken over de eerste bewoners van Amerika. Ik ben echt heel blij met dit lijvige exemplaar!

 Ooit hoop ik een verhaal te schrijven over een Hollands
 kolonistenmeisje in Amerika.
 


Kwijt
Pech. Ik ben mijn aantekeningen voor mijn schrijfwerk kwijtgeraakt. Van elke hoofdstuk had ik in het kort een uittreksel gemaakt. Jammer genoeg kan ik het nergens vinden. Ik denk dat het kwijt geraakt is tijdens mijn kamerverhuizing. Ik baalde er heel erg van maar heb me er inmiddels overheen gezet. En maakte een nieuwe planning. Ik schrijf op de dinsdagen  aan Kijk niet naar de rommel en vandaag ging het echt heel goed. Ik heb er een tevreden gevoel over.

Kleur
Noa, de hoofdpersoon heeft een vorm van heterochromie. Ze heeft twee verschillend gekleurde ogen heeft. Zie foto hieronder. Het is genetisch bepaald. Nu wil ze gekleurde lenzen omdat ze denkt dat ze daarmee twee dezelfde kleur ogen kan 'maken'. Kan iemand mij helpen? Denk je dat gekleurde lenzen van HEMA bijvoorbeeld  dekkend genoeg zijn qua kleur? Wie heeft ooit gekleurde lenzen in gehad?


Plezier in geschiedenis
Op de vrijdagen schrijf ik verder aan mijn historische roman over het dienstmeisje van Cunera. Dat doe ik echt met heel veel plezier. Ik verzamel nog steeds plaatjes op Pinterest om in de sfeer te komen. Heb jij ook Pinterest, kom dan gerust eens op mijn 'bord' kijken.

Tot schrijfs!
 

10 opmerkingen:

  1. Nee,ik heb geen ervaring met gekleurde lenzen.
    En dat is een lijvig boek dus...drie kilo.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb helaas ook geen ervaring met lenzen. Leuk dat je ook, net als ik, boeken verzameld van 'indianen". Ken je trouwens deze twee Ned. stichtingen? Veel info en kennis hebben ze, mocht je het een keer nodig hebben.
    http://www.dekiva.nl/
    http://nanai.nl/
    groet
    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het wel mooi, die verschillende ogen! Van die lenzen weet ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, een boek van drie kilo, dat is echt bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap dat jij echt kan plannen welk verhaal je gaat schrijven op welke dag. Wel balen dat je aantekeningen weg zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat lijkt mij niet niks, kaakontsteking. Een wortelkanaal-ontsteking én behandeling ken ik wel (meerdere keren). Kaakontsteking lijkt mij nog heftiger.
    Jammer van je aantekeningen! Ik ken hier iemand met een bruin en een blauw oog. Ik zou niet weten hoe het zit met lenzen.
    Succes met schrijven en veel plezier met het 3 kg-boek, daar moet wel heel veel informatie in te vinden zijn! :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik weet wat je voelt, want daar heb ik momenteel ook last van. Inderdaad moeilijk om je te concentreren dan.
    Interessant om te lezen dat je er twee schrijfdagen op na houdt en aan twee verschillende projecten werkt. Iedere schrijver doet het weer op zijn eigen manier en ik schrijf dan ook dagelijks als ik kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alles op een laag pitje, maar gelukkig gaat het weer wat beter met je.
    ik lees hier toch wel wat pech, alle aan tekeningen kwijt.....wat jammer.
    Aritha ik je wens beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een leuk idee om de hoofdpersoon 2 verschillend gekleurde ogen te geven. Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik sluit me bij Ron aan. Heel leuk en origi eel idee.

    BeantwoordenVerwijderen