30 sep 2014

Contactlens-scène en gesprek aan tafel

Oké, oké, vanmiddag heb ik alle deuren boven gesopt en één van de slaapkamers een heel goede beurt gegeven. Maar vanmorgen schreef ik aan mijn verhaal over Noa. En het lukte bijzonder goed. In één morgen schreef ik bijna twee hoofdstukken. Dat is me niet vaak overkomen. Ik ben helemaal verbaasd en blij.

 
Contactlens scène
Dankzij een paar youtube filmpjes heb ik nu een leuke lens-inzet scène beschreven. Erg handig als je zo'n filmpje aan hebt terwijl je schrijft. Ik hoorde allerlei kreten van iemand die voor het eerst een lens in probeerde te krijgen. Op die manier kreeg ik echt plezier in wat ik schreef.

Gesprek aan tafel
Verder moest er een gesprek ontstaan tussen moeder en dochter terwijl ze pizza zaten te eten. Voor mij heel spannend omdat geheimen  geheim moesten  blijven in (nog even). Dochter mocht de moeder dus niet zover krijgen dat ze dingen uit het verleden zou vertellen.

Hoe gaat het met jullie, je werk of je hobby?

Bron foto

6 opmerkingen:

  1. Wat leuk om te lezen hoe dat in z'n werk kan gaan, schrijven. Ik zie het helemaal voor mij! :-) Ik heb vandaag óók een kamer een heel goede beurt gegeven. Gisteren ben ik begonnen en ik ben dus gelijk maar door gegaan. Verder ben ik druk met muziek, inspelen voor een repetitie morgenavond. Maar creatief kriebelt er ook van alles en daar heb ik nu niet zoveel tijd voor. Komt wel weer, maar ik vind het wel lastig dat even opzij te zetten.
    Veel succes met schrijven én het combineren met je huishoudelijk werk! :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slimme manier,om een scène goed beschreven te krijgen.
    Waar internet al niet goed voor is.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen hoe je schrijverij verloopt Artiha, spannend ook. Ik ben zzp-er en heb een aantal leuke klussen... schrijf- en spreekvaardigheidstraining geven, administratieve ondersteuning van stichting welzijn, vertalen van een website van een reisbureau en dan natuurlijk boeken schrijven.... (oh ja, daar komt niet altijd van)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen dat een filmpje op youtube je kon inspireren! Slim ook, om het daar te zoeken. Dat gepruts met die lenzen vind ik trouwens best eng om te zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om te lezen waar je je inspiratie vandaan haalt :-) Ook ik haal veel van het wereld wijde web, zowel voor mijn werk als voor mijn hobby :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat het zo goed met je gaat.Aritha.....inspiratie vol op!!
    werk in je huis....ik dacht zeker dat je een werkster had?
    groetjes Christiene................

    BeantwoordenVerwijderen