7 okt 2014

Veel meer actie, mam!

Vorige week heb ik mijn verhaal uitgeprint en aan mijn dochter (14) gegeven. Ik was erg benieuwd wat zij ervan vond. Ze heeft me al vaker geholpen.


Meer actie
Ze vond dat er meer actie in moest komen! Veel meer actie eigenlijk. En sommige dingen waren echt ouderwets volgens haar. Je hebt het tegenwoordig niet meer over mobieltjes en ook niet  meer over chatten. Dus overlegden we wat leuk zou zijn en wat paste bij het verhaal. Ze gaf me wat tips en aan de hand daarvan heb ik een extra hoofdstuk geschreven. Niet een volgend hoofdstuk maar een hoofdstuk dat ik ergens tussen ga voegen.

Superhandig
Superhandig hoor: zo'n een dochter in de leeftijdscategorie van je boek. Alleen is ze qua karakter tegengesteld aan mijn hoofdpersoon. Mijn dochter is spontaan, sportief en neemt geen blad voor haar mond. De hoofdpersoon denkt juist eindeloos na voordat ze wat zegt en houdt niet van sportieve dingen. Niet alles wat mijn dochter aandraagt is daarom goed voor mijn boek. Het past niet allemaal bij het meisje dat ik voor ogen heb.

14 opmerkingen:

  1. Wat grappig om te lezen Aritha
    Ik heb het ook over mobieltjes en chatten...zou niet weten hoe je dat tegenwoordig anders zou kunnen noemen? Ben zo benieuwd naar de woorden die jou dochter daarvoor gebruikt.
    Ben ik toch ouderwetser dan ikzelf dacht : )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o wat moet het dan zijn???? ik ben dus ook ouderwets.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eh ... volgens mij hebben jongeren nu een telefoon en 'appen' ze ermee. Maar hoe je het schrijft weet ik niet.

      Verwijderen
  3. Wat leuk,dat je zo'n goede hulp hebt.
    En ja,de kreten van de techniek lijken wel per week te veranderen.
    Niet meer bij te benen.

    Mooie foto trouwens.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, handig! Ik heb juist niet appen gebruikt in mijn verhaal omdat alles zo snel verandert. Ik heb het bij berichtjes gehouden, dat kan, mijns inziens, bij elke manier van communicatie (sms, facebookchat, whatsapp). Maar misschien ben ik ook al ouderwets ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je dochter zo meedenkt! Ik denk dat mijn 14-jarige dochter meer lijkt op jouw hoofdpersoon, alleen houdt ze wel van sportieve dingen en begint ze mondiger te worden.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I understand I am getting old ... :-) And that is nice, since then I can admire the youth! :-) They really are up to date. It is a unique time they enter into. Never before has technology changed so fast, and never before has the world been smaller. We are lucky to experience it, even if there is no respect.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Are you writing a book, Aritha? I think I would like your daughter! And I love YOU, sister in Holland! I'd love to read your chapter!
    Blessings!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk post ;-)
    Ik groet :-*

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oeps ik dacht het wordt nu allemaal iPhone. Maar niks hoor ik ben ook al op leeftijd en snap er ook niets van. Ook geen wonder. Nog niet zo heel lang geleden lachten ze ons uit om onze 'koelkasten' Nu gaan we daar weer naar terug gezien de maten van tegenwoordig. Dus gewoon telefoon is ook beter op z'n plek. haha Leuk dat je dochter je erbij helpt Aritha. Zij bekijkt het verhaal toch met heel andere ogen als jij die daar helemaal in zit. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha, leuk om dit te lezen. je hebt een type in je hoofd en dat is dus niet je dochter... toch leuk om met elkaar te praten over je manuscript en ideetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn zo,n jonge dochter te hebben Aritha........
    die houden je bij de tijd
    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Soms heel handig die jongere generatie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. haha heel herkenbaar. En zo oud ben ik echt nog niet. Toch gaan de ontwikkelingen zo snel dat mijn neefje van 12 me wel eens verbeterd :)

    BeantwoordenVerwijderen