8 apr 2024

Achter de Schermen van Refocolumns

Elke dag schrijf ik een snippet en dat doe ik al bijna twee weken. Die snippets deel ik niet hier want deze blog zie ik als een kijkje achter de schermen.


Vastgelopen met schrijven? Probeer elke dag een stukje (snippet) te schrijven! Het helpt je in een schrijfritme te komen, je vaardigheden te verbeteren en nieuwe ideeën te vinden. Het is een kleine stap die grote resultaten kan opleveren! 


Opslaan!
Opslaan van al die snippets is een must. Ik bewaar ze op een aparte plek, en werk er iedere keer even aan. Dan diep ik ze uit, maak ze simpeler, of vervang toch de helft door iets anders. Naar mijn gevoel is het echt nooit goed, haha

Eerste versies op Instagram
De eerste versies van mijn columns deel ik op mijn besloten Instagram: Refo Columns en de hoeveelheid volgers overviel me. Ik schrijf daar eerder over.



Aan mijn doelen denken
Als ik aan het schrijven ben, neem ik best vaak een momentje om mijn doelen te overdenken. Dan bid ik er voor en dat helpt me om dicht bij mezelf te blijven (en bij God).

💖 Weet je hoe fijn het is om mijn creativiteit weer te voelen bruisen
💖 Foto's: ik schrijf soms in de voorkamer met zicht op kaars & plant

2 opmerkingen:

  1. Wat knap, elke dag even schrijven. Ik heb nog nooit van snippets gehoord, maar nu wel! Weer wat geleerd vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is echt leuk om te doen. Toch neemt het behoorlijk wat tijd in beslag, vooral denkwerk. Wat laat ik weg, wat deel ik wel, wat past bij het waarvoor ik schrijf? Etc.

      Verwijderen