7 apr 2024

Tips voor christelijke auteurs die van plan zijn een memoire te schrijven

Ik luisterde dit en vind dit zo goed. Daarom deel ik het. Voor mezelf zodat ik deze video terug kaan vinden en voor andere christelijke auteurs, die over hun leven willen schrijven.

💖 Wat is ze eerlijk


Waarom zijn bepaalde memoires succesvol?
Het viel auteur, redacteur en spreker Sharon Norris Elliott op, dat  er op dit moment veel christelijke auteurs geïnteresseerd zijn in het schrijven van memoires. Ze herinnert hen eraan, in de video, dat veel memoires succesvol zijn vanwege de persoon die ze heeft geschreven - natuurlijk willen mensen de memoires willen lezen van een beroemd persoon, zoals Michelle Obama. 

Maak je persoonlijk verhaal ondergeschikt...
Daarom vraagt Norris Elliott: "wie ben jij, en wat maakt dat iemand uit?" Ze adviseert memoiristen om hun persoonlijke verhaal ondergeschikt te maken aan de punten die ze proberen te maken. 

Jouw leven is niet het belangrijkste focuspunt. In plaats daarvan willen lezers weten wat er in jouw leven is gebeurd dat voor hen van belang is, dus maak dat het belangrijkste punt, geïllustreerd met voorbeelden uit jouw leven.


Dit hoort bij mijn schrijfproces
Zulke dingen luisteren, aanttekeningen maken, nadenken en bidden... dat krijgt van mij een plekje in mijn schrijfproces.

1 opmerking:

  1. Dank je wel! Heel helder... Wat ze eigenlijk zegt is: Zet jezelf niet in het centrum, maar de HEERE is boven alles de kern en wat Hij kan en zal betekenen voor de lezer door jouw verhaal heen. Dat de lezer zijn/haar behoeften leest in jouw verhaal. Niet ons persoontje vind men interessant, maar wel wat de HEERE door het leven heen doet voor een ieder die in Hem gelooft en júist voor de lezer van het boek. Zou eigenlijk een basishouding in ons dagelijks leven moeten zijn, niet alleen in ons schrijven, bedenk ik me... ;D

    BeantwoordenVerwijderen