10 apr 2024

Een doosje refo-boeken

Trrring! Yes, daar is mijn doosje boeken. Ik sta op uit mijn stoel en loop naar de voordeur om het aan te pakken van de postmeneer. 

😍 Ik voel me gewoon helemaal happy, bekijk het pakketje van alle kanten. 

                            

Boeken van vroeger
Ik bestelde deze boeken omdat ik ze nodig heb voor het schrijven van mijn refocolumns. De meeste van de boeken had ik vroeger. Ik deed ze weg omdat anders ging denken.

Heimwee
Nu heb ik ze weer en dat doet me wat. Als ik ze één voor één uit de doos pak voel ik een stukje heimwee. Zo van: o ja...


Na 38 jaar
Vooral het rode boek roept sterke herinneringen op. Ik ben er niet zeker van of ik na 38 jaar er hetzelfde in zal vinden. Ik blader, blader... 

"Niemand schijnt ooit gezien te hebben, dat een hert sterft. Maar volgens kenners moet zulks het meest ontroerende zijn, wat door een mensenoor gehoord kan worden. Een hert... wie heeft nooit dit edele dier gezien? Rank en vlug gaat het hert door het dicht bos. Maar..."

💓 Heb jij wel eens iets teruggekocht dat je wegdeed?

3 opmerkingen:

  1. Ja! Ook een boek. 'Duizendmaal dank' van Ann Voskamp. Ze schreef zelf in het boek dat we het door moesten geven, dus dat deed ik. En toen kwam ik het tegen in de kringloop en kocht het voor een prikkie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En nog een boek! 'De Heere is mijn Helper' van Noor van Haaften. Prachtige foto's en bemoedigende stukjes, echt een boek om cadeau te doen. Die gaf ik weg en kwam 't later ook tegen in de kringloop. Kon het niet laten staan. Maar heb het weer weg gegeven:))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die tweede wist ik, dat je die mooi vond. Nu maar hopen dat je hem nog een keer tegen komt.

    BeantwoordenVerwijderen