25 mrt 2024

Ik ga oprechte refocolums schrijven

Toen ik vorige week mijn oude Insta-account oppimpte om te gebruiken voor mijn boek, dacht ik eraan om alleen familie en een wat (blog)vrienden uit te nodigen. Maar nu kloppen er plotseling allerlei volgers op de deur van mijn privéaccount, die ik helemaal niet ken. 

Zou dat door mijn bio komen?



Aritha | memoires uit mijn refojeugd | met liefde geschreven | schrijfsnippets | boek-in-wording

Wat nu?
Terwijl ik door het bos loop, draait mijn brein overuren. Hoe moet dit verder? Ik wil niemand pijn doen met wat ik schrijf. Stap voor stap probeer ik mijn gedachten te ordenen. Ik bid of God me de weg wil wijzen.

O wat is het lekker om te wandelen na de regen
Alles ruikt zo lekker fris. 


Koffie en en Truth for Life
Na een half uur wandelen kom ik bij mijn boomstronk, de plek voor m'n koffiepauze. Ik voel de lente om me heen, en ik hoor het ook aan de meesjes iets verder weg. Jaaa, het bos zingt weer. Ik pak mijn thermosfles en daarna ook mijn mobiel. Op dit plekje lees ik vaak "het stukje van de dag" via Truth for Life

God geeft een antwoord
God werkt zo eenvoudig, Hij geeft vandaag zomaar antwoord op mijn vraag hoe het verder moet. Ik zie het staan op det scherm van mijn iPhone: een tekst uit de Bijbel.

Kan ik doorgaan met mijn refo-columns? 
Ja, maar dan wel zo:

Verder, broeders, al wat waar is, al wat eerbaar is, al wat rechtvaardig is, al wat rein is, al wat lieflijk is, al wat welluidend is, als er enige deugd is en als er iets prijzenswaardigs is, bedenk dat. Wat u ook geleerd en ontvangen en gehoord en in mij gezien hebt, doe dat; en de God van de vrede zal met u zijn. Filippenzen 4

 


Zo wil ik schrijven
Ik denk daar een poosje over na en pak mijn pen en schrijfboekje uit mijn rustzak. Dit moet ik onthouden want zo wil ik schrijven over mijn refo-verleden... eerlijk, rechtvaardig en zuiver. Ik schrijf er ook deze tekst bij: "Wandel voor Mijn aangezicht en wees oprecht".

😀 Blij loop ik verder. Ik ga proberen oprechte refo-colums schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten