25 mrt 2023

Waarom ik een tijdje niet heb geschreven (emoties omarmen)

Ik ben er nog!

Zoals jullie misschien gemerkt hebben, was ik een beetje afwezig op deze blog de laatste maand. Het leven kan soms een beetje ingewikkeld worden, vooral als er dingen gebeuren die je wereld op z'n kop zetten.


Emoties omarmen in tijden van verdriet
In mijn geval was dat het overlijden van mijn schoonvader. Als iemand overlijdt ziet het leven er anders uit en gaan dingen schuiven. Of bepaalde herinneringen komen terug (bij mij aan het overlijden van mijn eigen ouders). Daarnaast speelden er nog wat andere dingen, zoals een splitsing in mijn huidige kerk, waar ik veel hoofdbrekens over heb. Maar genoeg over dit soort zware onderwerpen.

Creativiteit is er nog
Ik voel me gelukkig nog steeds creatief (en zolang ik dat voel gaat het goed zei ooit iemand). Ik werk met mini-beetjes aan mijn boek en er speelt daarnaast ook een ontspannen verhaal over een meisje en haar lieveheersbeestje door mijn hoofd. Dus geen zorgen, ik ben niet gestopt met schrijven!

Mijn natuurblog leeft op
Maar soms gaat het leven anders dan gepland. Niet soms. Vaak! Ik beweeg mee. Ik voel wat ik voel en laat mijn hoofd af en toe leeg waaien terwijl ik fiets of wandel. Dat is de reden waarom ik momenteel iets meer actief ben op mijn natuurblog.

Hopelijk tot snel!

Doe ook mee met de Huisvlijt Linkparty

7 opmerkingen:

  1. Fijn dat je er nog bent Aritha! Tja..., soms is het "gewoon" even zo. En met een vol hoofd en emotioneel hart is schrijven vaak lastig, merk ik ook. Voor mezelf niet moeilijk, maar om er een samenhangend en begrijpelijk geheel te schrijven voor anderen? Heel veel sterkte. Neem je rust. Geweldig dat je zo kan genieten van de natuur en zo je hoofd wat leeg kan maken. Veel zegen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Yvonne, voor je bemoedigende berichtje.

      Verwijderen
  2. Herkenbaar wat je schrijft. Soms slokken andere dingen je zo op. Dat is niet erg. Je mag de tijd nemen om dingen te verwerken. Sterkte met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mariska! Precies. Ander dingen nemen ongemerkt heel veel van je energie. Zo gaat het.

      Verwijderen
  3. Heel veel sterkte lieve Aritha! ☻♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "But sometimes life doesn't go as planned. Is not it." That is so true.

    BeantwoordenVerwijderen