2 mrt 2023

Hallo verhaal, mag ik je wat vragen?

Achter de schermen werk ik verder aan de voorbereiding van mijn nieuwe boek. Vanmorgen maakte ik een synopsis. 

Vragen stellen aan je verhaal
Iemand zei ooit dat het goed is om vragen te stellen aan je verhaal. Het kan helpen bij het verhelderen van plotlijnen, personages en het creรซren van diepgang en betrokkenheid voor lezers. Ik stelde vragen en maakte antwoorden die me hielpen

๐Ÿ‘‡ Hieronder de verkorte versie


Wie is Sara? Een jonge katholieke vrouw. 
Waar worstelt ze mee? Met melancholie. 
Wie maak het haar moeilijk? Haar schoonzus. 
Wat doet haar schoonzus vooral? Liegen en bedriegen
Wie kan Sara opbeuren? Haar jongere zusje Christonette. 
Wie ontmoet ze op een dag bij het graf van haar moeder? Een mysterieuze vrouw. 
Wat geeft de vrouw aan Sara? Troost en nieuwe inzichten uit de Bijbel. 
Wie wordt gearresteerd en gemarteld door de inquisitie? De mysterieuze vrouw. 
Wat voelt Sara zich geroepen om te doen? Haar vriendin te bevrijden. 
Lukt het haar? Nee, haar vriendin sterft in de gevangenis. 
Wie dreigt Sara aan te geven voor haar  nieuwe geloof? Haar schoonzus. 
Wie helpt Sara wanneer ze spullen zoekt in het huisje van haar vriendin? Een man. 
Wat doet de man? Hij geeft haar de laatste woorden van haar vriendin door en vertelt haar te vluchten. Wie helpt Sara in haar keus, om te vluchten? Haar zusje. 
Wat besluit Sara uiteindelijk te doen? De man te volgen en te vluchten
Zal Sara ooit rust vinden? Dat is de vraag. 
En kan haar man Andries ontsnappen? Dat is ook nog maar de vraag.

๐Ÿ’— Wil jij ook wat aan mijn verhaal vragen? 
๐Ÿ’— Doe dat in een reactie onder dit bericht

4 opmerkingen:

  1. Veel succes met je verhaal! Deze vragen zullen je vast op weg helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben zo benieuwd naar dit verhaal! Heel veel succes met het schrijfwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd;) Zo fijn voor jou dat je weer lekker aan het schrijven bent geslagen. Veel zegen daarbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. It sounds like an interesting story.

    BeantwoordenVerwijderen