11 apr 2023

Waarom mijn schrijfwerk nog steeds op pauze staat (en hoe ik het overleef)

Als schrijver is het soms lastig om je hoofd leeg te maken en je te focussen op het schrijven van je boek. Zo ook voor mij. Het zit zo: mijn zoon is momenteel veel thuis vanwege examens en ik moet eerlijk zijn, ook al zeg ik hard van niet... het heeft toch invloed op mijn inspiratie 😅


Dus wat doe ik dan? Juist, bloggen! Het is leuk, het kost minder tijd en ik kan lekker plannen en vooruitwerken. Ik heb zelfs een maand-schema voor april gemaakt. 

De hoofdpersoon van mijn boek ligt helaas al wekenlang in bed maar mijn man blijft maar zeggen dat ik haar er binnenkort uit zal halen. Daardoor blijf ik vertrouwen hebben dat het goedkomt. 

Niets kan tippen aan het gevoel van voldoening dat ik krijg wanneer ik mijn personages tot leven breng in mijn boek. Tot die tijd, blijf ik gewoon gezellig bloggen en leuke verhalen delen. Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer! 🤗✨

Waar ik regelmatig blog om mijn schrijfspieren te oefenen:

7 opmerkingen:

  1. Ik kan me helemaal voorstellen dat het je inspiratie toch beïnvloedt.
    (al schrijf ik geen boeken, en woont er niemand meer thuis, ik weet nog goed hoe dat was)
    Al hoop ik voor jou dat je snel weer verder kunt met je boek, ik geniet in ieder geval van je blogs. 🥰

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ik snap zooo goed hoe de aanwezigheid van iemand in huis je inspiratie beïnvloed! Ik heb dat ook. Het is niets persoonlijks, maar soms heb je een leeg huis nodig om ruimte te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I hope you can continue with your book soon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you. I hope so too, but I'm discovering that it's not a bad thing to take it slow.

      Verwijderen
  4. Writing is definitely affected by our surroundings, Aritha! I'm halfway through my book, and everything has come to a screeching halt because of some life circumstances, but even in this, we live as a fragrant aroma to Him - whether writing or loving on those around us - let us be sweet incense in His nostrils. May the Lord bless you in your writings and in your interactions with your family!

    BeantwoordenVerwijderen