12 jan 2023

Wat te doen als het regent? Reseach!

Een regendag als vandaag was precies wat ik nodig had om verder te werken aan mijn boek. Laten we eerlijk zijn, wie houdt er nu niet van een goed excuus om binnen te blijven (en niet te gaan wandelen).

Regenachtige dag (wat te doen)
Onderzoek vind ik heel belangrijk. Dus, ik dacht bij mezelf: hey, waarom zou ik deze regenachtige dag niet gebruiken om de geschiedenis van de lakenindustrie in de middeleeuwen te onderzoeken? Ik verzamelde al mijn spullen, schonk een kop koffie in en verdween in mijn schrijfkamer.


Van de middeleeuwen naar nasi goreng
Ik vond het geweldig om meer te leren over het werk van vrouwen in de middeleeuwen en hoe zij vaak toch een belangrijke rol speelden in de lakenindustrie. Maar nu is het echt tijd om naar het hier en nu terug te keren en nasi goreng klaar te maken. 

🌂 Hoe was jouw dag?

5 opmerkingen:

  1. Daar was het nu inderdaad het juiste moment voor.
    Een goed excuus om binnen te blijven.
    Voor mij een goed excuus om op te ruimen en te ordenen.
    Ik heb mijn atelier voorbereid voor de volgende fase van creativiteit.
    Ik blijf wel hopen op beter weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Heel veel succes en plezier in je atelier, Yvonne! Bedankt voor je reactie.

      Verwijderen
  3. Je had inderdaad een prachtig 'excuus om met onderzoek bezig te zijn. Leuk om te lezen, hoe je met jouw schrijfproces bezig bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier een andere dag, met buiten de zon en ik zit op de bank met een stapel boeken bij te komen en na te genieten van een verjaardag. Ook al schijnt de zon, het kan in je hart regenen en meer 'excuus' heb je niet nodig om het Goede Nieuws weer eens in te drinken en de zon te laten schijnen!! Nou kan ik eigenlijk niet eens zeggen dat het regent in mijn hart, maar ik vond het een mooie vergelijking.
    Weer of geen weer: voor drinken uit de Bron heb je nooit een excuus nodig!:)

    En wat ziet het er knus uit jij daar aan je schrijftafel! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen