9 jun 2017

Saai schrijven (is niet altijd saai)

Ik deed het! Nadat ik mijn zoon iets na acht uur uitzwaaide, vertrok ik naar mijn zolderkamer en schoof heel vastbesloten achter mijn bureau. Het leek wel herfst! De regen kletterde hard tegen het grote raam. Ik besloot muziek te luisteren om me af te sluiten voor de geluiden van buitenaf.

Saai is niet altijd saai
Ik wilde dat ene stukje schrijven. Een saai verbindingsstukje tussen twee actievere gedeeltes. Zulke stukjes stel ik dus echt uit. Ik heb moeite om mooie woorden te geven aan iets saais terwijl ik weet dat het belangrijk is om deze stukjes juist de volle aandacht te geven. Het is me gelukt. Eigenlijk is het helemaal geen saai stukje geworden☺


Mijn tijd op m'n zolderkamer zit er weer op. Volgende keer begin ik aan een heel leuke scene, die erg belangrijk is. Ik zie er nu al naar uit! 

Weet jij een leuke naam?
O, ja... ik ben nog steeds op zoek naar een mooie naam voor mijn hoofdpersoon. De naam die ik heb staat me tegen. Weet jij een leuke meisjesnaam, beginnend met een J? Het gaat over een meisje dat niet van paprika houdt, zichzelf te dun vindt, jeuk krijgt van dominante mensen, geen puistjes wil hebben en zingt onder de douche.

Fijn weekend!

16 opmerkingen:

  1. I love the name Julie...that's why I named my daughter that name.

    I have read, as you just wrote, that authors have to write in a committed way, even when there feels like no inspiration. I do not know how someone can write a good piece when there is no inspiration. But a devoted author must write rain or shine! So I've read :) I have enjoyed all your writings that I get to read. Blessings on you!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jill, Joy, Joys, Jacky, Joan, Josha, Jenn, Josefa(alleen spreek je dan de J uit al ch) , Julina, Julieta , José, Javiera

    Succes met je verhalen! Ik ben heel erg benieuwd! Ook hoe je soms tot je verhalen komt en of je bepaalde handvatten gebruikt om tot een bepaald verhaal te komen.

    Liefs Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jobke vind ik erg leuk..Ik houd nu al van haar..Jobke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je weer een stukje hebt kunnen schrijven. Wat vind je van Jessica of Janita? Er zijn veel meisjesnamen met een J. Ik hoop dat je een mooie vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weet je wat ook een mooie naam is ?
    Jasmijn.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je van die regendag een schrijfdag hebt kunnen maken! Jente, Joline, Jolijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Joëlle. Groetjes van mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me inderdaad lastig, zo'n verbindende scene schijven. Apart hè, dat iets waar je zo tegenop kunt zie achteraf vaak zo meevalt?
    Meisjesnaam met een J... het lijkt wel pim-pam-pet ;-)
    Bij jouw beschrijving dacht ik aan Juna, ik weet ook niet waarom.
    Schrijf ze, Aritha!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schrijven is absoluut niet saai, dat bewijs je hier wel. Ik vind Julia altijd erg mooi voor een meisje. Romantisch en bij de tijds.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Allemaal dank je wel voor alle namen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jannemieke8/15/2017

    Jannemieke :) Een naam die je niet vaak hoort. Ik ben blij met mijn mooie naam!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een heel mooie naam. Bij mij op school zat iemand in de klas die zo heette en ik heb haar naam altijd onthouden!

      Verwijderen