26 mei 2017

U SPLIJT DE ZEE | ARJANNE BURGER | RECENSIE

Naast me op de tuintafel ligt een boekje met een mooie cover. Het heet U splijt de zee en dit boek is geschreven door Arjanne Burger. Deze jonge schrijfster heeft inmiddels vier boeken op haar naam staan. Ik vind haar schrijfstijl erg prettig omdat ze niet van die ingewikkelde zinnen gebruikt. Ze is direct en eerlijk.


Haar leven was overleven
De titel U splijt de zee slaat op de woestijnreis van de Joden, die verlost werden uit Egypte. Arjanne ziet hier lijnen in naar het leven van een gelovige. De lessen die ze deelt in dit boekje komen voort uit de uitdagingen waar ze zelf mee te maken heeft. Haar leven was soms echt overleven voor haar. God zij dank heeft ze de God van Israël leren kennen als haar persoonlijke God, die haar bij haar naam noemt.

Vanuit hemels perspectief
In dit boek staan 31 stukjes. Bepaalde bladzijdes raakten me persoonlijk. Bijvoorbeeld "Wat als heling komt door tranen?" Dat in het lijden elke pijnscheut ons dichter bij Jezus kan brengen. Het lijkt het ontkennen van de realiteit. Maar als je het gaat bekijken vanuit hemels perspectief, dan is dat de nieuwe realiteit. Zoals je op onderstaande foto ziet heeft dit boekje een perfect lettertype. Ook als je moe bent, is het goed te lezen. Arjanne sluit haar boekje af met het Onze Vader. Dat vind ik mooi gekozen.


U splijt de zee
Laat je verrassen en bemoedigen door de lessen die Arjanne leerde in haar "woestijn". Het boekje U splijt de zee is niet zo dik en kost nog geen tientje. Koop het en leg het klaar bij de boeken die je wilt lezen in de zomervakantie. Warm aanbevolen!

Wanneer we kijken naar de omstandigheden, die soms heel heftig zijn, is de kans van het omkomen in verdriet aanwezig. Maar wanneer we met onze ogen naar Jezus kijken en ons leven in Gods handen leggen, kunnen we er bovenuit stijgen. Dan worden we gedragen. Dat betekent niet dat de situatie er niet is, maar dat we uitgetild worden  boven de situatie.



6 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met deze mooie recensie Arjanne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig boekje hé? Ik mocht er onlangs ook een recensie over schrijven. Een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het boekje ook gelezen en op mijn blog geplaatst, heel bijzonder.
    (sorry, ik heb mijn eerdere reactie weggehaald, want er stond een schrijffout in)

    BeantwoordenVerwijderen