3 feb 2017

Geschiedenis is leuk

Ja, ik zit af en toe in mijn schrijfkamer. Maar er komen maar weinig letters op het scherm. Toch is het goed om na te denken over een onderwerp. Wat willen mensen graag lezen? En wat kan ik eigenlijk? Wat ligt me? Welk genre? Hoe verbeter ik mijn schrijfstijl?


Senta's bruidsvlucht
Ik zou graag nog eens willen schrijven over de tijd dat Europa gekerstend werd. Het blijft kriebelen, vooral na het lezen van de artikel over Karel de Grote vs Widukind in het magazine Alles over GESCHIEDENIS. Dan denk ik: hoe was het om een Frankisch meisje te zijn in die tijd? Of een Saksische jongen, die niets anders wil dan wraak, omdat zijn familieleden omkwamen door het zwaard van de Franken. Kan ik die twee bij elkaar brengen?


Geschiedenis is leuk
Ik denk echt dat geschiedenis leuk kan zijn voor iedereen! In ieder geval voor auteurs die van gebeurtenissen uit het verleden houden. Ik vind het echt zo mooi om een verhaal te weven om personen uit het verre verleden. Neem nou alleen het onderzoek! Ik heb daar zo van genoten tijdens het schrijven van Senta's bruidsvlucht!

Wie weet ...

8 opmerkingen:

  1. Stringing words together in just the right way to make a fascinating story has to be both challenging and exciting. Sometimes frustrating! Sometimes exhilarating!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik je zo lees,zou ik zeker weer iets
    in die richting gaan doen.
    Daar waar je hart ligt,lukt meestal het beste.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben heel benieuwd Aritha wat je uiteindelijk aan het papier gaat toevertrouwen. Ik wens je veel inspiratie toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He Aritha, geschiedenis is hartstikke leuk om over te schrijven! Haha, daar weet ik alles van. Ben benieuwd naar jou verhaal.
    Bedankt voor je reactie op mijn blog, over de cover. Ja, het blauw is natuurlijk met (religieuze) reden;-)
    Groetjes,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als kind heb ik alle boeken van Thea Beckman verslonden. Dus ja, geschiedenis is heel leuk. Ik lees wel liever historische romans dan geschiedenis-boeken. Wens je veel inspiratie toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgens mij heb je de eerste stap al gezet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De inspiratie (je handvat) is er al begrijp ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit klinkt alsof je al een nieuw idee hebt...

    BeantwoordenVerwijderen