28 mrt 2024

Wat maakt Kootwijkerbroek voor mij bijzonder (1)

Kootwijkerbroek? Een dorpje op de Veluwe en wij verhuisden erheen vanuit Zeeland. Mijn vader werd meester. Vanuit ons huis kon de zon op zie komen boven de weilanden. 

Paardenbloemen
Ik plukte er ooit paardenbloemen voor mijn moeder. Zij leeft nu niet meer. Het mooie weiland is volgebouwd met huizen. Toch zag ik tijdens mijn wandeling een paar mooie paardenbloemen. Die zette ik op de foto als herinnering. 
 

Vond ik het er leuk~daar? Als kind wel maar later wilde ik er niet blijven. 

Foto's voor mijn refo-columns
Vorige week was ik er even. Ik wandelde een rondje om het dorp en maakte veel foto's, die ik nu in een apart mapje op mijn computer zet. Zij gaan me helpen bij mijn refo columns.

Kootwijkerbroek, Hervormde kerk

De kerk, de gele struiken, de beek
Op de foto zie je toren van de hervormde kerk. Maar ook het pad waar ik over liep en ik die gele struiken vond ik zo leuk. Zie je de beek, waar ik als kind in speelde.

Ik wil graag terug
In het dorp zelf sprak ik de moeder van een klasgenoot, waar ik vaak ging sprelen na schooltijd. Wat een fijn gesprek. Ik beloofde dat ik volgende maand  nog een keer kom als haar man ook thuis was.  Wie weet komt er bij hem dan weer terug van vroeger. Ik maakte foto's van hun tuin. De grote molen erachter was er toen nog niet. 



Zwembadje in de zeventiger jaren
Als ik mijn ogen dicht doe, zie ik weer die opblaasbare zwembadjes staan op het gras. Herinneringen van de zeventiger jaren flitsen voorbij, aan ons als kinderen en ik voel de pret opnieuw. Het was een huis vol gezelligheid en we dronken groene ranja aan de keukentafel.

Molentje op video
Een korte video van het molentje. 
 

Achter de schermen
Op den duur zal ik mijn blog gebruiken als een een soort 'behind the scenes' bij het schrijven van mijn nieuwe boek.

3 opmerkingen:

  1. Jeugdsentiment. Heerlijk soms, niet waar?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne herinneringen voor jou en mooi om te lezen. Ben ook wel eens in het dorp geweest toen we eens daar rondreden in omgeving en is ook heel mooi. De Puurveense Molen daar was er toen ook nog niet. Mooi om het verhaal erover te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen