21 mrt 2024

Retourtje naar mijn Reformatorische Jeugd

Daarover dus!

Het idee kwam in me op toen ik mijn klerenkast opruimde. Naast mijn gekleurde truitjes vond ik ook een paar zwarte vesten. Ik stond ermee in mijn handen en ze riepen allerlei herinneringen wakker: sommige fleurig en andere wat donker.


Hoe schilder ik een oprecht portret?
Daar wil ik over schrijven. Niet niet over kleren en kleuren maar toch ook weer wel. Ik ga de uitdaging aan om columns schrijven over mijn reformatorische jeugd in Kootwijkerbroek. Welke verhalen durf ik te vertellen, en welke houd ik voor mezelf? Hoe schilder ik een oprecht portret? Ik dub erover en merk dat ik bepaalde dingen terzijde leg en ander herinneringen juist wel omarm.

Niet meer dan 100 woorden
De eerste snippets schreef ik vanuit mezelf als kind. Ik maak gebruik van oude dagboeken, foto's en psalmmuziek op hele noten. Ik vond dat ik niet meer dan 100 woorden mocht gebruiken maar dat viel vies tegen.

Kootwijkerbroek, Gereformeerde Gemeente

Retourtje
Blijf me volgen op mijn reis terug naar mijn reformatorische jeugd! 🕰️ Ik noem het een "retourtje", want ik vind het fijn om weer terug te keren naar het heden. Volgende halte: Kootwijkerbroek. 

6 opmerkingen: