5 jan 2023

Welke naam past bij mijn hoofpersoon?

Ik ben op zoek naar informatie over de tijd van Maarten Luther. Ik noem die naam omdat je dan weet dat mijn boek in het verleden speelt. Niet dat ik over hem ga schrijven 😉

Combi mogelijk?
Het lijkt me gemakkelijker om over een fantasiewereld te schrijven. Dan hoef je geen rekening te houden met hoe de werkelijk was. Zou er misschien een combi mogelijk zijn? Wat denk jij?

💙 Hieronder mijn hoofpersoon
💙 Welk naam past bij haar?


Ik heb wat boeken gevonden op zolder. Ik heb wat boeken besteld. En regelmatig kijk ik een film.

Lutherfilm
Onderstaande zwart-wit film vind ik erg interessant. Het brengt me in de sfeer van toen. Deze film volgt het leven van de monnik Maarten Luther. Een oude film maar wel een goede bron om meer te weten te komen over de tijd van toen.


De perfecte spot
Ik verdiep me in het dagelijkse leven in de middeleeuwen. Maar ik ben nog steed op zoek naar de perfecte spot waar ik mijn hoofdpersoon wil plaatsen.

5 tips over het bedenken van een woongebied  (verhaalsetting)
  1. Als je bijvoorbeeld een verhaal wilt schrijven over een personage dat worstelt met eenzaamheid, dan kan een afgelegen plek een goede keuze zijn.
  2. Bedenk hoe de plek de personageontwikkeling van je hoofdpersoon kan beïnvloeden. Als je bijvoorbeeld een verhaal wilt schrijven over een personage dat uit zijn comfortzone moet komen, dan kan een nieuwe en onbekende plek een goede keuze zijn.
  3. Overweeg hoe de plek het verhaal kan beïnvloeden. Als je bijvoorbeeld een verhaal wilt schrijven over politieke spanningen, dan kan een plek met een geschiedenis van conflicten een goede keuze zijn.
  4. Bedenk hoe de plek past bij het personage van je hoofdpersoon. Als je bijvoorbeeld een avontuurlijk personage hebt, dan kan een plek met veel natuurlijke schoonheid of outdoor activiteiten een goede keuze zijn.
  5. Overweeg hoe de plek past bij de stijl en het genre van je boek. Als je bijvoorbeeld een historisch verhaal wilt schrijven, dan kan het kiezen van een historische plek een goede keuze zijn.
Wordt vervolgd 🙋💜

Gelinkt aan Huisvlijt

3 opmerkingen:

  1. Anoniem1/09/2023

    Misschien past de naam Elodi bij haar? Die naam kwam in mij als eerste op:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind Elodie wel leuk maar denk niet dat in de die eeuw al gebruikt werd. Eugénie wel en dat lijkt erop. Bedankt voor het meedenken.

      Verwijderen
  2. Eleonora, Josina, Enide; weet niet 100% of het uit die tijd komt, maar wie weet. ;-)

    Ik denk dat er wel een combinatie mogelijk is met een stukje fantasie gecombineerd met de werkelijkheid/geschiedenis.

    BeantwoordenVerwijderen