6 apr 2022

Speciaal vraaggesprek Juul & ik


Juul stelt vragen
Maandag kwam Juul bij mij lang. Ik had haar een paar weken niet gezien en ze vroeg een beetje kortaf of ze wat vragen mocht stellen. Na een lichte aarzeling ging ik akkoord.

Juul: Ik voel me in de steek gelaten door jou. Geen teken van leven! Wat is er aan de hand
Ik: Sorry
Juul: Meer niet? Alleen sorry?
Ik: Elke keer als ik met jou bezig ben valt het me tegen.
Juul: Dus IK val tegen?
Ik: Nee, dat niet. Het is meer dat ik mezelf teveel in jou zie. En dat vind ik niet leuk. Jouw ADHD is mijn ADHD, snap je? 
Juul: Heb ik ADHD dan?
Ik: Ja, maar daar moet je alleen nog achter komen. 
Juul: Dus dat is de reden dat je me in dit oude huis hebt gezet? Ik moet erachter komen dat ik ADHD heb?
Ik: Eh ja. Dat was mijn bedoeling. 
Juul: OK. Maar die saaie tuinman dan? 
Ik: Je moet verliefd op hem worden.
Juul: Nooit van mijn  leven. Ik val niet op tuinmannen.
Ik: Ik denk ook niet dat ik je verliefd krijg.
Juul: Maak hem interessanter! Hij moet een geheim hebben.
Ik: Ik weet niet. Ik neig op dit moment meer de middeleeuwen.
Juul: Nee! Je gaat me toch niet niet inruilen voor zo'n raar stoffig figuur?
Ik: Zucht
Juul: Het is niet eerlijk. Denk na, weet je hoe gaaf het is om over mij te schrijven. 
Auteur: Ik weet niet of dat een goed idee is.
Juul: Geef me dan autisme in plaats van ADHD.
Auteur: 👀

Ontmoedigd uit elkaar
Ontmoedigd gingen we uit elkaar. Voordat Juul me verliet kreeg ik toestemming om dit vraaggesprek te plaatsen.

4 opmerkingen:

  1. Haha, wat grappig geschreven!! Ik kan me voorstellend dat onderwerpen/personages confronterend zijn, misschien lukt het je hier ook om met kleine details aan de slag te gaan ipv met 'adhd'... Daar ben je altijd zo goed in!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig dit! Ik vind die ADHD interessant. Maar de middeleeuwen ook :-) Af en toe een stukje Juul. Misschien lukt het in kleine stukjes?

    BeantwoordenVerwijderen