17 feb 2022

4 vragen over hoofpersoon (en zo ziet ze eruit)

Dit is Juul, mijn hoofdpersoon. 

Fotocollage hoofpersoon
Ik stelde een fotocollage samen omdat het me helpt om vast te houden aan het beeld dat ik van mijn hoofdpersoon heb. De sproeten. De haarkleur, haar nagels, haar lach.

 

Schrijfopdracht

Doel en motivatie 
Deze week bepaal ik het verlangen (doel) en de motivatie van Juul. Ik las op reedsyblog dat het doel van een personage de reden is waarom je verhaal de moeite waar is om te vertellen. Daarom wil ik dat eerst scherp hebben.

4 vragen (bron: reedsyblog)
  1. Wat is Juuls doel?
  2. Wat is haar specifieke drijfveer, motivatie?
  3. Wat is ze bereid te riskeren om haar doel te bereiken?
  4. Wat zou er gebeuren als ze haar doel gewoon niet kan bereiken?

1 opmerking:

  1. Leuk om zo een kijkje te krijgen achter de schermen bij een schrijver. Juul gaat zo wel echt leven denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen