5 feb 2022

13 vragen aan Juul

Om een goed boek te schrijven moet je je karakters kennen. Helemaal. Juul heeft groene ogen en houd van roze. Is dat genoeg?  Kan ik daarmee een boek schrijven?

Nee.
 

Lijst met vragen op Story Jumper
Ik hou ervan om uit te zoeken wie de personen van mijn boek precies zijn. StoryJumper helpt me daar een beetje bij. Er staat een lange lijst met vragen om op Juul af te vuren. 

13 vragen aan mijn hoofdpersoon (vertaald uit StoryJumper)
  1. Heb je ooit gewenst dat je iemand anders kon zijn? Wie?
  2. Wat is iets dat je altijd vergeet?
  3. Waarom kan je jij je telefoonnummer niet onthouden?
  4. Wat maakt je nerveus? Hoe reageer je als dit gebeurt?
  5. Waarom is macaroni je favoriete eten?
  6. Met wie zou je nooit in een lift willen zitten?
  7. Waar denk je de hele tijd aan?
  8. Wat is de grootste leugen die je ooit hebt verteld? Aan wie?
  9. Wat is het beste cadeau dat je ooit hebt gekregen?
  10. Als je overal heen zou kunnen gaan, waar zou dat dan zijn?
  11. Welk woord zou je gebruiken om jezelf te omschrijven?
  12. Wat is het engste ter wereld?
  13. Wat is een geheim waarvan je niet wilt dat iemand het weet?

👉 Wat is jouw antwoord op nummer 1, 2 of 3 of de rest?

6 opmerkingen:

  1. 1betere versie van mezelf 2bepaalde boodschappen op lijstje 3ik bel mezelf nooit 10Schotland

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 4. Stil bezoek.. ik zeg dan de meest domme dingen ;)
    6. Ik wil überhaupt nooit in een lift zitten omdat de stroom weleens zou kunnen uitvallen
    10. Noorwegen staat bovenaan mijn verlanglijstje
    11. Uniek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Noorwegen! Ja lijkt mij ook heel mooi. Ik ken het alleen van de reisverhalen van anderen.

      Verwijderen
  3. Leuk, dit is wel inspirerend! Nog even doorwerken tot mijn deadline op 1 maart en dan zal ik eens kijken naar mijn personage...
    Nummer 2: Het is heel erg voor een logopedist/taalfreak, maar ik kan vaak nét niet op het goede woord komen. Hilarisch soms, dus dan lach ik maar om mezelf. Het zit in de familie. Ik weet nog dat mijn vader een keer vroeg: Gaan de koersen zakken of dalen? Dat soort dingen :) En mijn dochter van acht kwam er vanochtend achter dat 'Zo-zijn-ze-broodjes' eigenlijk anders heetten, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zet hem op. Het is zo 1 maart 😉 (en bedankt voor je leuke reactie)

      Verwijderen