7 nov 2016

Zin in schrijven krijg ik van ...

Dank jullie wel voor al de reacties op mijn vorige blogpost. Ik heb er gereageerd onder jullie opmerking maar helaas met het verkeerde account. Maar heel veel van jullie wisten wel dat mijn pseudo Jedidja was toch? Onder Jedidja schrijf ik HIER en op KOSTBAAR.

Zin
Heel veel zin in schrijven heb ik nog niet na het overlijden van mijn moeder. Ik ben ongemerkt toch nog bezig met alles achter me ligt bezig. Er is zoveel gebeurd, de laatste twee maanden! Daardoor ben ik gauw afgeleid en kan me niet zo goed concentreren op iets. Maar één ding is zeker:

Zin schrijven krijg ik in iedergeval een beetje door ....


... het lezen van magazines met nieuwe boeken.

Nieuwe boeken op verlanglijstje
Aangezien mijn verjaardag op de 18e november valt, kan ik altijd nieuwe boeken op mijn verlanglijstje zetten. Hoe leuk is dat! Al bladerend verrast het me waar mensen voor kiezen om over te schrijven. Ik word zelfs een klein, heel klein beetje enthousiast.

Welke thema's (om over te lezen) spreken je op dit moment aan?

6 opmerkingen:

  1. Ik ben veel bezig met vrouwen in de Bijbel, haar rol, wat ze betekend heeft voor de geschiedenis. Ook lees ik nu van schaamte vrij, prachtig boek over hoe God geneest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zowat alles waarin je kan zien dat God echt aanwezig is in het leven van de mensen. Op dit momenteel lees ik zowat alles van Ann Voskamp. En geheel in de kantlijn: ik snap niet waarom ik moet reageren als unknown(Google) als ik toch ingelogd ben. MAar daar kan jij vast niks aan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat erg,dat je moeder er niet meer is.
    Dit gemis doet pijn en begrijpelijk dat je
    nu even geen zin in schrijven hebt.
    Dat komt heus wel weer.

    Mijn thema's van lezen zijn heel gevarieerd.
    Dat kunnen thrillers zijn,romans,maar ook kinderboeken
    kunnen me nog steeds bekoren.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte! Logisch dat je (nog) geen zin hebt om te schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aritha,
    sterkte met het verlies van je moeder,
    begrijpelijk dat je even niet zo met schrijven had.
    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog gecondoleerd met het verlies van je moeder, Aritha. Wat je schrijft herken ik wel, dat bezig zijn met alles uit het verleden. Zoiets zet alles flink op z'n kop, hè?

    Fijn die inspiratietijdschriften, er is inderdaad zoveel te lezen. Ik lees op dit moment een boek met de titel "losers" en dat gaat over een straat waar de hoofdprijs in de loterij is gevallen. Het is een fictief verhaal en het gaat vooral over wat dat met de mensen in die straat doet. Ik vond het een leuk onderwerp en totnogtoe leest het ook best lekker weg ;-)

    Schrijven komt vast weer, als je hoofd er aan toe is en tot die tijd is lezen toch ook heerlijk?

    Warme groet,
    Lilian

    BeantwoordenVerwijderen