26 okt 2016

Voor altijd zonder inspiratie? Gelukkig niet.

Hallo! Even om het hoekje kijken op mijn schrijfblog. Om te zeggen dat mijn schrijverij op een heel laag pitje staat. Ik heb geen inspiratie. De twee hoofdstukken die ik al klaar had voor de vakantie trekken me helemaal niet meer. Ik dacht zelfs even dat ik voor altijd zonder inspiratie zou blijven ...

Fantasy
Gelukkig kreeg ik vanmorgen vroeg zomaar een leuk idee voor een eigen-gebruik-verhaal. Toen ik onderstaand tafereeltje zag in iemands kamer. Gauw heb ik wat hoofdlijnen opgeschreven voor een fantasy verhaal. Nee, niet over Playmobil figuurtjes. Dat rode hartje sprak me nogal aan.

  • Waar denk jij aan bij deze foto's? Hoe zou jij je verhaal beginnen?



Pinterest
Af en toe verzamel ik ook ideetjes op een geheim bord op mijn Pinterest.Vandaag weer eens een halfuurtje gekeken. Ik heb een heleboel plaatjes weggedaan omdat ik daar niet meer over wil schrijven. En een heleboel andere toegevoegd. Langzaam vormt zich op deze manier een idee. Pinterest is ideaal voor auteurs. Heb jij ook Pinterest? Mag ik je volgen?

Ook welkom op: Moments, frozen in times.

12 opmerkingen:

  1. Als ik deze plaatjes zie,dan denk ik aan drie ridders die vechten voor
    een meisje,waar ze alledrie verliefd op zijn.
    Ken je het gezegde : Als twee honden vechten om een been,loopt de derde
    ermee heen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moeilijk om zo een begin van een verhaal te beginnen hoor. Jij hebt een rijke fantasie dat je dat zo kunt! Ik ben benieuwd naar wat je hierover gaat schrijven.
    Op Pinterest volgen we elkaar al ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb wel pinterest, maar snap daar natuurlijk weer veel te weinig van dus doe er bijna niets mee...:-(
    En het verhaal... oef, dat laat ik graag aan jou over!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor de sterkste is de liefde weg gelegd.......
    zo kijkend naar de foto?
    pinterest volg ik niet,ik heb mijn blog.
    En Aritha jij bent schrijfster!
    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig Christiene! Ja, jij hebt je blog. Kom ik veel te weinig. In de wintertijd neem ik meer tijd voor online bezoekjes.

      Verwijderen
  5. Fijn, dat je weer inspiratie hebt opgedaan! Lang leve play mobil ;-), alhoewel je inspiratie overal en nergens op kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij mij staat het schrijven ook op een laag pitje, dat heb je weleens ja... het komt weer terug. Zo ook de inspiratie bij jou zie ik :) Ik zou het verhaal beginnen met: Marijke had haar hart verloren, het lag eenzaam op straat, vertrapt door mensen.

    BeantwoordenVerwijderen