9 jul 2022

Top 3 boeken

De eerste opdracht, in mijn werkboek van The Writing Kylie deel ik in dit blogbericht. Doe je mee? Deel ook jouw top 3 boeken.

Noem je 3 favoriete boeken 

Boeken die je het meest zijn bijgebleven. Ik ben benieuwd. Welk boek heb je keer op keer gelezen. Welk boek zou je nog een keer willen lezen? 


Mijn top 3 boeken (vanaf mijn jeugd)
  1. Te mogen leven, Johanna-Ruth Dobschiner
  2. Rumoer rond de Duiventil, Jenny Slegers-Kwakkel
  3. Hun geheim, Sanne van Havelte
Waarom juist deze boeken?
Te mogen leven heb ik als hoorspel gehoord. Toen ik het boek las, kon ik niet meer stoppen. Ik las tot in de nacht door. Dat was de eerste keer dat ik 's-nachts las, als tiener. Het verhaal raakte me. 
Rumoer rond de Duiventil raakte me vooral door de vijandschap en het vooroordeel van een Nederlands meisje tegenover een Duits jongen, net na de oorlog.
Hun geheim ja, dat geheim natuurlijk!


Dit zijn boeken die ik ruim voor de eeuwwisseling las (2000). 😊
Nu jouw top 3!

2 opmerkingen:

  1. Oh ja, Hun Geheim! Die heb ik ook in mijn boekenkast staan. Alle boeken van Sanne van Havelte heb ik trouwens. Ik vind ze allemaal prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, maar nu heb ik de neiging om ze allemaal weg te doen. Opruimbui.

      Verwijderen