25 sep 2018

ECHT PUZZELEN

Zo, wat is het koud vandaag. Ik heb zitten schrijven in de kamer van mijn zoon (hij heeft de perfecte bureaustoel) mèt het raam een beetje open. Ik heb er koude voeten van gekregen! Maar het schrijven is gelukt. Ik ben een half hoofdstuk verder!

Over een zielig konijn in een stinkend hok, vergeetachtigheid en langs elkaar heen praten. Het zou zo uit het echte leven gegrepen kunnen zijn. Maar dat is het niet. 


DIALOOG

Langs elkaar heen praten is leuk om te beschrijven. Maar ook een hele klus. Elk personage krijgt  van mijn zijn of haar eigen stem en gewoontes. Soms lees ik een stukje hardop voor. En dan vraag ik me af: is Yuna echt Yuna? En heeft de moeder wel een eigen stem. Sprankelen ze? Botsten ze?

  • Nog iets: ik wil zien te voorkomen dat ik elke keer zegt ze, zegt ze, zegt ze gebruik. Echt puzzelen dus!

CUPCAKEPARTY

Volgende keer (donderdag) gaat het over een cupcakeparty en een paniekaanval. Dat weet ik nu al en het is leuk om er naar toe te leven! Over cupcakes moet ik me nog inlezen.

  • Wat voor soort(en) cupcakes heb jij ooit gegeten? 
  • Wat maakt een cupcake speciaal

4 opmerkingen:

  1. Icy cold wind here today also. Keep up the good work and your writing. Enjoy the rest of the week, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat goed om te lezen dat je zo op dreef bent met schrijven. Ik reageer niet altijd, maar ik volg je nog steeds graag.

    Cupcakes... Ik hou er niet zo van. Ik kreeg er op mijn werk ooit eentje met een oranje hoedje van fondant. Binnenin zat abrikozenjam. Hij zag er prachtig uit, maar was ontzettend zoet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen