5 sep 2017

MIJN HOOFPERSOON OP PIXABAY

Sommigen weten het al, vorige week heb ik dertien eenvoudige opzetjes gemaakt voor de hoofdstukken van mijn nieuwe boek. Die vormen het geraamte van mijn verhaal. Vandaag verzon ik nog eens drie erbij. Ik word er enthousiast. Ik hoop dat mijn redacteur dat ook is.

FOTO YUNA
Ik weet ook hoe mijn hoofdpersonage eruit ziet. Ik vond haar op Pixabay. Ze woont zelfs in Nederland (denk ik). Wie weet kom ik haar op een dag tegen en dan blijkt ze helemaal geen Yuna te heten. Ik vind het super om een beeld te hebben van mijn hoofdpersoon. Vroeger knipte ik poppetjes uit de Wehkamp 😏

  • Dit wil ik nog doen (6 stappen om je personage te leren kennen).


MEER TIJD
Ik zou nog een heleboel kunnen vertellen over mijn verhaal. Maar dan verklap ik de helft van de inhoud en dat is niet leuk. Het schrijven begin ik weer leuk te vinden. Het voelt zo anders aan nu mijn jongste op het voorgezet onderwijs zit! Ik heb net iets meer tijd. En mijn man stimuleert me om mijn gang te gaan.

PERSOONLIJK
Het schrijven helpt me om me niet op mijn lijf te focussen. Een paar weken terug had ik een kraakbeenontsteking naast mijn borstbeen. Nog steeds kan ik mijn schouder en sleutelbeen niet goed bewegen. Wat is het gaaf om tussen de huishoudelijke klussen door dan even uit te puffen en te schrijven.

Hoe is jullie na-de-vakantie-start gegaan?

23 opmerkingen:

  1. Wat leuk om te lezen Aritha over je boek. Ik ben erg benieuwd.
    Het laatste wat je schrijft is minder leuk, ik hoop dat je gauw weer opknapt en je dagelijkse dingen goed kunt doen.
    Mijn schrijfsels had je inmiddels al gelezen op mijn blog, dank je voor je reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Wendy, altijd leuk als jij hier reageert! Ja, ik houd die blog van jou in de gaten!

      Verwijderen
  2. Good luck and I hope you soon feel better. Have a good week Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kijk uit naar je boek moet goed gaan komen. Fijn dat je de zin on schrijven weer hebt gevondem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik ben ook echt blij dat ik het weer een beetje zie zitten qua schrijfmomenten pakken.

      Verwijderen
  4. I'm sorry to hear about your shoulder and collarbone. I do hope you feel better soon. Writing is fun for me, and I have written short stories for my children, so they will know about their mom's life growing up. Keep writing, ok? We all have a story to tell.

    ~Sheri

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem9/08/2017

    Wat ontzettend leuk dat je weer met een boek bezig bent, het verhaal (las ik in je vorige berichtje) klinkt erg interessant. Heel veel schrijfplezier toegewenst:)!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk om te lezen dat je het schrijven weer zo hebt opgepakt Aritha, spannend ook... een verhaal-in-wording!
    Ik heb geen vakantie gehad, die heb ik nog tegoed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn Aritha,dat je weer lekker bezig bent.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Grappig, wat je schrijft over poppetjes knippen uit de postordergids. Ik deed dat ook! Hele verhalen had ik daar altijd bij. Jouw Yuna lijkt me een stoere dame, dus ik ben wel benieuwd wat je haar laat beleven. Ik wens je vast veel lekkere schrijfdagen toe, samen met Yuna ;-)

    Mijn 'na de vakantie' gaat komende week weer echt van start. Ik moet veel nieuwe dingen doen en daar zie ik tegenop. Eerlijk gezegd zal ik blij zijn als die eerste echte week er weer op zit.

    Het komt vast allemaal goed, of -zoals we hier altijd zeggen- het IS al goed en het kan alleen beter worden.
    Veel succes met je schrijven, Aritha!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je tussendoor toch kunt schrijven! en ik wens je een voorspoedig herstel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het schiet niet erg op. En ... belangrijke zithouding tijdens het schrijven is ook heel belangrijk. Dat vergeten we wel eens.

      Verwijderen
  10. Wat fijn dat je weer meer plezier in schrijven krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, kan ik echt blij van worden! Dank je Christine!

      Verwijderen
  11. Anoniem11/10/2017

    Hallo Aritha, leuk dat je .... yuna gaat noemen. Als je het boek klaar hebt dan horen wij het heel erg graag. Dan gaan we je ook haar echte naam vertellen. Tot die tijd laten wij je fantasie de rest doen. Je hebt ze op pixabay gevonden dus ook daar kun je ons dan weer vinden�� Leuk hoor veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, hoi. Dat is een leuke uitdaging! Ik ben hel benieuwd hoe zij echt heet. Als je het leuk vind krijg je/zij het boek cadeau. Hartelijke groet!

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  12. Anoniem11/16/2017

    Super leuk! Is het boek al klaar? We zijn benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen